30 december 2013

Christmas holiday crochet project

Voor tijdens de kerstvakantie gaf ik mezelf een leuk klusje, iets waarvoor ik niet in m'n eentje in m’n ateliertje hoefde te zitten om achter de computer of naaimachine te kruipen, maar iets wat ik gewoon lekker binnen op de bank bij de kerstboom kan doen.
Met zes bolletjes wol in hele fijne kleurtjes en een haaknaald ben ik aan het werk, het wordt een kussen. Ik ben dol op ‘granny squares’, maar vind het aan elkaar zetten van al die losse vierkantjes minder leuk (ik weet ook niet zo goed hoe dat nou netjes moet of kan, daar zal het wel aan liggen). Dit wordt gewoon één grote ‘granny square’, heerlijk werk, alsmaar ‘stokjes’ haken. Het midden kreeg een soort sterretje (vanwege de Kerst) naar dit voorbeeld. Zo kom ik de kerstvakantie wel door, beetje haken, puzzels leggen, lekkere hapjes maken en vooruit..ook nog wel naar buiten voor ’n wandeling. Wat doen jullie?



I gave myself a project to do during the Christmas holidays, one I did’t have to sit in my studio for all by myself, but one that I could do inside the house on the couch. Some crochet it is with yarn in 6 lovely colors. I love ‘granny squares’, but I’m not so fond of sewing all the little squares together (I don’t know how to do it properly, I think). So this time I make one giant square, what I will turn into a pillow when finished. I started with a little star in the middle (find it here) because of Christmas. So I fill my holidays with crochet, puzzles, nice food and…some walks outside. What about you?

2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke boel!
    Alvast een creatief 2014 toegewenst

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke frisse kleurtjes voor het nieuwe jaar! Het ziet er mooi uit en wat kan je van zo'n klus genieten hé.
    Alvast een fijn weekend!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen