19 oktober 2013

An indecent proposal....for a design cabinet

Kun je ooit genoeg kastruimte hebben..?
Misschien heb je al ergens gelezen over de leuke design wedstrijd van Histor: één kastje – 101 karakters? Piet Hein Eek heeft speciaal voor Histor een prachtig kastje ontworpen, waaraan de deelnemers een speciaal karakter kunnen geven, mèt verf uiteraard.
De inzending is inmiddels gesloten, maar ik deel graag nog even mijn ideetje… Het karakter wat ik het kastje meegaf? “Zet maar in de keukenkast!”
Al mijn hele leven heb ik last van een flinke servies-verzamel-woede, ik heb inmiddels een aardige hoeveelheid binnengesleept. Op een gegeven moment moet je ophouden vanwege het praktische gegeven dat er eenvoudigweg geen ruimte meer is in de kast. Manlief staat soms al klaar met de dozen om het overtollige servies naar de kringloop te brengen, maar soms zie ik nog kans een doos op zolder te verstoppen… en ja een nieuw kastje biedt natuurlijk nieuwe kansen. Voor het mooie design kastje maak ik dus heel graag plaats. Of is het eigenlijk een beetje een oneerbaar voorstel om zo’n prachtig kastje als keukenkast te bestempelen…?
Geïnspireerd door alle vormen en kleuren van het servies in mijn overvolle servieskast maakte ik een illustratie waar ik het kastje graag mee beschilder. Spannend vind ik het, hier en daar hoor ik al geruchten van mensen die een kastje mogen beschilderen…ik wacht het af, 23 oktober as is de uitslag!
Can one ever heave enough storingspace..?
The Dutch brand of paint Histor is having a design contest for a beautiful cabinet, specially designed by Piet Hein Eek. The challenge is to give the cabinet a special character. I participated in the contest by giving the cabinet a new place…in my kitchen.
I have an addiction of collecting china and tableware and I am always short of storing space. Or do you think appointing a beautiful design cabinet like this as a kitchen cabinet is actually an indecent proposal..? Based on forms and colors of tableware in my overflowing cabinet I made this illustration. The result of the contest will be published on October 23rd…who knows I’m one of the 101 lucky ones…!

Ben trouwens nog met een andere wedstrijd bezig, daarover snel meer...
Btw, I'm working on another design competition, you'll hear more soon...

4 opmerkingen:

  1. tja lijkt me duidelijk....jouw servies heeft gewoon zo'n prachtig kastje nodig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooi ontwerp!! Zo leuk om al die 101 verschillende ideeen (karakters) voorbij te zien komen. Ik heb zelf ook iets ingezonden... we wachten nog even af, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Echt een heel leuk idee :-) ook ik doe mee... Zou leuk zijn om elkaar te mogen ontmoeten op 9 november bij Piet Hein Eek ;-) Veel succes Arda! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou inderdaad heeeel leuk zijn! Jij ook veel succes...nog maar 2 nachtjes slapen...;-)!

      Verwijderen