19 april 2013

Screen saver

Op sommige dagen ben ik van alles aan het klussen in m’n schuur annex ateliertje en switch ik van de ene bezigheid naar de andere. Zoals van de week: een paneeltje behangen voor een stylingklus die eraan komt, een plankje zagen, timmeren en schilderen - eerst even gronden - schroefjes wegwerken met een beetje plamuur en dan tweede laagje erover. Het paneel kreeg wit behang en da’s wel erg kwetsbaar tijdens vervoer, dus naaide ik er een hoes omheen terwijl ik ondertussen allerlei stylingspulletjes bij elkaar zocht.
On some days I’m very busy in my small studio/shed and switch from one thing to another. As this week: I put up some wallpaper on a panel that I want to use during a stylingjob, I fabricated a shelf, - sawing and grating away – and painted it. The panel got a white piece of wallpaper and that being very vulnerable for stains during transport I sewed a cover for it. In the meantime I collected all kind of styling materials together. 
collecting; sewing; woodworking; painting; designing - all at the same time!
 Omdat ik ook nog een tweede scherm op m’n laptop aansloot – handig voor het tekenprogramma en niet altijd in gebruik– en al die stoffige omstandigheden nou niet bepaald ideaal zijn voor zo’n ding, maakte ik een ‘screen saver’. Niet een virtuele maar een echte, een stoffen, gewoon om het beeldscherm te beschermen!
Terwijl ik bezig was verzon ik twee kanten, net waar je zin in hebt: een vrolijke-freestitch-appeltjes kant en een praktische-to-do-lijstjes kant. Kan ik daar ook tussen switchen J!
Because I also connected a second screen to my laptop – coming in handy for my illustration software and not always in use – and all the dust I create is not exactly good for such a thing, I made this ‘screen saver’. Not a virtual one, but one out of fabric to protect and save my screen.  And while I was sewing it, I thought of a two sided one: a cheerful-freestitch-apple side and a practical-to-do-list-holder side, so I can switch between that too J! 
two sided screen saver: use what you feel like that day :-)
Bijschrift toevoegen

2 opmerkingen: