6 december 2012

Snow flakes are falling...



Wow, de eerste sneeuw van deze winter is gevallen! Daar word ik altijd blij van! Het gevoel van verrassing als je ’s ochtends de gordijnen opendoet en de witte wereld buiten ziet, is geweldig, alsof je weer even kind bent. Niet alleen ik als mens word er blij van – (ok, gelukkig hoef ik me ’s ochtends vroeg niet in de verkeerschaos te storten, dat scheelt), maar ook de dieren. Hond en paard dartelen door de wei, lekker fris en snuivend aan de sneeuw. De ochtend wordt eerder helder met de reflectie van het licht op de witte deken en ook het licht in huis is anders; frisser en stralend. De krakende sneeuw onder je voeten in  het bos is ook al zo’n lekker geluid en alles heeft zo'n mooi wit laagje. Wat mij betreft mag de sneeuw dus voorlopig blijven! En dan wel graag met van die prachtig stralende dagen met zon en een strakblauwe hemel…
Prachtig wordt de wereld door een beetje sneeuw!

Sneeuwvlokken zijn ook de inspiratie voor een leuk knutselwerkje. Op de basisschool van de kinderen maakte ik –jaren geleden, toen ze nog klein waren - stapels ijskristallen van wit papier om de ramen mee te versieren. Later herhaalde ik het trucje in huis, maar dan sterren gemaakt van gekleurd zijdepapier die ik op de glazen tussendeur plakte.  Een leuk klusje om samen te doen, voor als het buiten lekker sneeuwt…


gekleurde sterren op de glazen tussendeuren

Bovendien helemaal niet moeilijk met deze kleine uitleg. Iedere keer dat je een ster na het knippen openvouwt, is net zo'n verrassing als de sneeuw in de ochtend. Veel plezier!


credit knip uitleg: Martha Stewart

Wow, the first snow of this winter has fallen. That always makes me happy! The feeling of surprise when you open the curtains in the morning is great, you feel like a child again. I’m not the only one that is happy (ok, fair enough, I don’t have to go ‘en route’ early in the morning…), also the animals are being jolly, sniffing the snow and running around. The morning light is different, less dark and also the light inside the house is different, more sparkling. I f you ask me: the snow may stay around for a while! In combination with those bright, sunny, crisp days with darkblue skies, please….
Snowcrystals also form inspiration for a nice DIY. From white or colored paper you can cut them out yourselves and paste them on the windows. Something to do together, when it’s snowing outside!
Easy too, with this explanation. Every time you unfold a star after cutting is as much a surprise as the snow in the morning. Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten