8 oktober 2012

Sew me

Ook op de woonbeurs kwam ik deze stand tegen. De lange rij oude naaimachines vielen mij als eerste op. Rijen zwarte machines met gouden letters, de Singers en Pfaffs,  stonden vooraan opgesteld. Standhouder/designer Stef van der Bijl duikelt overal oude, antieke naaimachines op en geeft ze een nieuwe bestemming. Niet alleen de machine zelf ondergaat een metamorfose maar àlle onderdelen, dus ook het onderstel van het tafeltje, de laatjes die daar in zitten en de houten kap krijgen een andere functie. Zo worden de machines wandlampen, de onderstellen poten voor een grote eettafel, de houten kappen een enorme kroonluchter en worden de laatjes in een kastje verwerkt. Mooie  manier om te upcyclen! Ik kwam laatst bij de kringloop ook zo’n oude Singer tegen, zal ik me eraan wagen…?
 Also at “de Woonbeurs” I saw this brilliant idea. A long row of black antique sewingmachines such as Singers and Pfaff’s were lined up front. Designer Stef van der Bijl collects old, antique sewingmachines and gives them a new life. Not only the machine itself, but also the little table, the drawers and the wooden cover. Machines become lamps, the legs carry a large diningtable and the covers become a huge chandelier. Nice way to upcycle! Recently I came across an old machine in the thrift store, shall I make a go for it….?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten