12 september 2012

Who's afraid of red and black....?

Al een paar keer had zoonlief gevraagd om een make-over van zijn eigen kamer. Hij ziet mij altijd in de weer met het aanbrengen van veranderingen en vond dat hij toch wel aan de beurt was.  Toegegeven, het was al een paar jaar geleden dat ik z’n muur behangen heb met de bladzijden van een uit elkaar gevallen stripboek, dus ik wilde wel aan de slag. Een ding stond voorop: de hele metamorfose moest met een zo klein mogelijk budget gerealiseerd worden…dus we gingen uit van het motto ‘use what you have..!’
Hij had wel duidelijke ideeën over hoe het er uit ging zien. Om te beginnen wilde hij niet meer in z’n hoogslaper liggen, maar wilde hij een gewoon bed waar je op kon neerploffen om te chillen. Het kleurschema had hij ook al in z’n hoofd, dat moest namelijk rood en zwart … juist ja, niet echt mijn ding...maar wel zijn wens. Ik had al visioenen van zwart en rode muren, tot mijn zusje me nb op het idee bracht iets met een zwart-wit fotobehang te doen! (ook als styliste heb je soms blinde vlekken..!) De hoogslaper werd gesloopt, zo snel, dat ik er geen ‘voor’-foto meer van kon maken. Het gewone, eenpersoonsbed van zolder kwam een verdieping lager, het gewenste bed van 120 cm breed blijft nog even op z’n verlanglijstje staan. Op internet zochten we samen een mooie behangfoto uit en ik plakte dat op de muur (dat het hier ging om niet zo’n geweldige kwaliteit behangpapier (goedkoop!)kwam tot uiting in alle bubbels na het opdrogen… maar met hier en daar nog wat correcties lijkt het toch heel wat).  Ik shopte voor nieuw, bijpassend beddengoed en we ruilden van bureaustoel (zie m’n eerdere post hierover). Er kwam een plank boven z’n bureau en eentje aan de muur er tegenover om z’n kleren op te kunnen hangen, want de oude stoel die er stond, verdween naar zolder. Zoonlief is dik tevreden met de make-over en ikzelf eigenlijk ook wel! Zo zie je maar weer dat er met weinig middelen er toch iets fris en nieuws kan ontstaan.
VOOR: bedkant
(hier stond ook eerst de hoogslaper met het bureau eronder.
Gek genoeg vindt zoonlief dat hij nu meer ruimte heeft gekregen in z'n kamer!)

onder de strips kwam ook nog camouflage tevoorschijn die ik ooit op de muur schilderde...
strips als behang blijft leuk!
NA bedkant

VOOR bureaukant

NA bureau met 'nieuwe' stoel en plank erboven

Lege blikjes met een zwart-wit kopie eromheen zijn superleuke pennenbakjes! De rode lijstjes kwamen ergens
anders uit het huis tevoorschijn en vulde ik met zwart-wit foto's.


De plank aan de muur met haken, waar hij z'n kleren aan kan ophangen. Vereist nog wel wat discipline..!



Zou dit z'n inspiratiebron geweest zijn voor zwart en rode kleurschema..?
NA met prijslijstje ;-)
 A couple of times my son had asked me to do a make-over of his bedroom. He always sees me busy with changing things and he thought it was time for him now. I must admit, it already was a few years ago that I pasted some pages from a comic book on his wall. So I agreed on one condition: it had to be done on a very low budget, so we used the motto: ‘use what you have..!” He was very clear on two things: the high-rise bed had to go and the colour scheme had to be black and red… ooh no… I had visions of black and red walls – not exactly my thing, but that was his wish. My sister gave me the idea of using black&white photo wallpaper (also as a stylist you can have your blind spots..) so there went the highrise bed, so quick, I didn’t have time to take a ‘before’ picture. We used a bed we had instead. On the internet we looked for a nice picture and I pasted it on the wall (it was quite a cheap wallpaper which I noticed after drying and all the bubbles that stayed in…) I bought himn some new bedsheets and we swapped our deskseats (see my previous post about this). A shelf above his desk and one across the room with hooks where he can hang his clothes on. We both are pretty satisfied with the result! It proves that with little means you can achieve something fresh and new.

1 opmerking:

  1. mooie metamorfose Arda! (en leuk je te ontmoeten bij Marie-Gon)ga je blog volgen...

    BeantwoordenVerwijderen