17 september 2012

My creative roots...


Ik ben de hele dag bezig geweest met het sorteren van dozen en dozen vol stofjes en naaispullen die ik afgelopen weekend bij mijn moeder uit de kast haalde.
Voor een bepaald project was ik op zoek naar oude lapjes en, hup…en passant kreeg ik meteen de hele inhoud van de kast mee waar mijn moeder al jaren lang van alles bewaarde op naai- en vooral op borduurgebied. Niet alleen haar eigen, soms nog onvoltooide maaksels, maar ook oude borduurboeken en stapels telpatronen van mijn grootmoeder nog. Prachtige oude klosjes en naaldenboekjes kwamen te voorschijn, naast knippatronen uit de jaren ’70 voorzien van mooie plaatjes. Gelukkig ook een paar mooie oude lappen en seventies dekbedhoezen. Zelf ben ik niet zo’n borduurster, ik heb er de rust niet voor, maar ik vind de plaatjes en vooral de strengen zijde in alle kleuren wèl een feestje om te zien en te hebben. ’t Geeft ook wel een beetje aan waar m’n creatieve wortels liggen!
Eens kijken of ik de spullen opnieuw kan gebruiken en ze een tweede leven kan geven, door ze in m’n projectje te verwerken. Daarover later meer.





I’ve been busy all day to sort out boxes and boxes full of fabrics and sewingsupplies I took with me last weekend during a visit to my parents house.
I was looking for some old fabrics to use for a certain project and I asked my mother; she immediately took the opportunity to donate me the whole content of her sewing-closet. She had kept all kinds of sewing and embroidery supplies for decades, not only the projects she started herself, but also the stuff my grandmother used. Beautiful books with patterns and strings of embroidery-silks in all kinds of colors, spools and needlebooklets, ’70 fashion patterns and vintage duvet covers also from the seventies, great! I’m not patient enough to really embroider like the generations before me, but I do love the beautiful patterns and silks. It kind of indicates the origin of my creative roots! Hopefully I can re-use these materials in my upcoming project, I’ll keep you posted.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten